«ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΣΕΡΡΕΣ»
Δεύτερη χρονιά του θεσμού
11 με 13 Νοεμβρίου 2023
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ «ΑΣΤΕΡΙΑ» | Είσοδος Ελεύθερη
Ο θεσμός ξεκίνησε πέρυσι για πρώτη φορά, με στόχο την “συνομιλία” της πόλης των Σερρών με ένα μείζον τμήμα του ιστορικού παρελθόντος της (μαρτυρίες του οποίου παραμένουν ενεργές με τα υψηλότατης αρχιτεκτονικής και καλλιτεχνικής αξίας αρχιτεκτονικά μνημεία – ναούς, μονές και έργα τέχνης), το Βυζαντινό. Ο θεσμός περιλαμβάνει συναυλίες βυζαντινής και παραδοσιακής μουσικής, εισηγήσεις και συνέδρια, προβολές ντοκιμαντέρ κλπ.
Φέτος στο πλαίσιο του θεσμού, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών τιμά τον καταξιωμένο στον χώρο του κινηματογράφου, Σερραίο σκηνοθέτη, σεναριογράφο και παραγωγό Πάνο Καρκανεβάτο, προβάλλοντας δωρεάν για το κοινό της πόλης των Σερρών μια σειρά ντοκιμαντέρ του σκηνοθέτη για την Βυζαντινή αγιογραφία με γενικό τίτλο «ΙΕΡΗ ΤΕΧΝΗ» SACRED ART. Τα 4 ντοκιμαντέρ έχουν παιχθεί με εξαιρετικές κριτικές στο History Channel (στην Ελλάδα από την Cosmote TV). Στο υλικό έρευνας και ανάδειξης περιλαμβάνεται εκτενής αναφορά στην Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Σερρών. Καθώς και την ταινία του «ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΝΕΡΟ» η οποία έχει γυριστεί (όπως και πολλά από τα έργα του Καρκανεβάτου) σχεδόν αποκλειστικά στον νομό Σερρών.
Πάνος Καρκανεβάτος
Σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα και την Ευρώπη, (1980 – 1984. EAVE Graduate, 1991) και είναι ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Το 1993 ίδρυσε στην Αθήνα την εταιρεία παραγωγής VERGI FILM PRODUCTIONS Έχει συνεργαστεί με Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς, με το Eurimages – Council of Europe, και το Creative Europe, Media Programme-EU και τους τηλεοπτικούς σταθμούς: ARTE, ZDF, NDR, CHANNEL 4, RTBF, Canal Plus. Έχει συμμετάσχει ως μέλος κριτικής επιτροπής στο Alexandria Film Festival, και ως πρόεδρος της κριτικής επιτροπής στο International Festival of Mediterranean Cinema, Tetouan. Έργα του έχουν βραβευτεί και έχουν παρουσιαστεί σε αρκετά διεθνή φεστιβάλ, καθώς επίσης σε Πανεπιστήμια, Πολιτιστικά Ιδρύματα και Μουσεία, στην Ευρώπη και την Αμερική.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
ΣΑΒΒΑΤΟ 11 & ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ |Ώρα: 20:00
«ΙΕΡΗ ΤΕΧΝΗ» SACRED ART
ΣΕΙΡΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ
Η σειρά περιλαμβάνει 4 ντοκιμαντέρ των 45 λεπτών
Σενάριο-Σκηνοθεσία: ΠΑΝΟΣ ΚΑΡΚΑΝΕΒΑΤΟΣ
Μουσική & ηχητική επεξεργασία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ
11/11| Ώρα: 20:00 ΜΕΡΟΣ 1Ο «ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ»
Ώρα: 21:00 ΜΕΡΟΣ 2Ο «ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ – Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ»
12/11| Ώρα: 20:00 ΜΕΡΟΣ 3Ο «ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ»
Ώρα: 21:00 ΜΕΡΟΣ 4Ο «Ο ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ – Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ»
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: VERGI FILM PRODUCTIONS
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΟΙ: COSMOTE TV, ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Με την Υποστήριξη Ανώνυμου Χορηγού και του ΕΚΟΜΕ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: FINAL POINT PRODUCTIONS
trailer:
ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ |Ώρα: 20:00
Προβολή της ταινίας «ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΝΕΡΟ»
Σενάριο – Σκηνοθεσία: ΠΑΝΟΣ ΚΑΡΚΑΝΕΒΑΤΟΣ
Η ταινία έχει γυριστεί σχεδόν αποκλειστικά στον νομό Σερρών.
Διάρκεια 112’
trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=K42wvjc0L4Y
Θα προηγηθεί τιμητική βράβευση του Σερραίου δημιουργού.
Μια πρωτοβουλία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών.
Υπό την Αιγίδα της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΨΗ
Ο κρόκος του αυγού και λίγες σταγόνες ξίδι. Η αυγοτέμπερα, στα χέρια των μαστόρων, με σκόνες τριμμένες από το τσαμπί σταφυλιού, σε ταπεινά κελιά και σε εργαστήρια, στις μονές κι έξω στον κόσμο, οι εικονογράφοι, εδώ και αιώνες, χαράσσουν τις γραμμές, φωτίζουν τα πρόσωπα των αγίων, του Χριστού, της Παναγίας. Στα μέρη που δημιούργησε αριστουργήματα ο Θεοφάνης ο Κρητικός. Στην αχλύ του μύθου του Πανσέληνου, στο Άγιον Όρος. Με τα λόγια και τα έργα των σύγχρονων εικονογράφων, διατρέχουμε τις πιο εμβληματικές στιγμές της τέχνης των εικόνων, της χιλιόχρονης βυζαντινής τέχνης. Μια διαδρομή που προσδιορίζει το αλφαβητάρι της εικόνας και χαράσει ένα ίχνος στο χρόνο. Μια ματιά στη διαδρομή της τέχνης των εικόνων. Με το λόγο και το έργο σύγχρονων αγιογράφων, μια αναφορά στις εμβληματικές στιγμές της ιστορίας της εικονογραφίας. Ζωγράφοι με προσωπικό ύφος και αναφορά στη παράδοση, αρθρώνουν προτάσεις με ιδιαίτερο χαρακτήρα και υψηλό αισθητικό αποτέλεσμα. Ένα ταξίδι στον ανεξάντλητο κόσμο της Βυζαντινής εικονογραφίας. Η μικρή σειρά ντοκιμαντέρ με γενικό τίτλο “Ιερή Τέχνη” αναφέρεται στην παράδοση της τέχνης των εικόνων, με αφετηρία και κέντρο τους σύγχρονους αγιογράφους. Ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο της κληρονομιάς μας, συνδεδεμένο με εμβληματικούς ναούς, τοπόσημα και ιστορικές περιόδους. Πέραν της ανεκτίμητης λειτουργικής σημασίας της αγιογραφίας, είναι πολύ μεγάλης αξίας και τα αισθητικά προτάγματα της τέχνης των εικόνων, καθώς, στην υπερβατική διάσταση και λειτουργία τους απαντώνται καίρια σύγχρονα ερωτήματα και παίρνει μορφή το άρρητο. Έχουμε καταγράψει – με αναφορά και στο έργο τους – τους: π. Λουκά Ξενοφωντινό, Γιώργο Κόρδη, Δημήτρη Χατζηαποστόλου, Μάρκο Καμπάνη, ΠαπαΣταμάτη Σκλήρη, Βασιλική Αργυροπούλου, Νίκο Χονδρογιάννη, Δημοσθένη Αβραμίδη, όπως και το εργαστήριο νωπογραφίας της ΑΣΚΤ και τον Παπαναστάση, στο κελί του Διονυσίου του εκ Φουρνά, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον Διονύσιο εκ Φουρνά. Αναφερόμαστε επίσης στον Ράλη Κοψίδη και τον Παύλο Σάμιο, καθώς επίσης στους Κόντογλου και Παπαλουκά.
Συμμετέχουν Πανεπιστημιακοί όπως οι κυρίες Ιόλη Καλαβρέζου – Harvard University, Μαρία Νάνου – Λαογραφικό κέντρο Κίτσου Μακρή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Βιβή Παπαδημητρίου – Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Μετά από εκτεταμένη έρευνα, έγιναν γυρίσματα κυρίως στο Άγιον Όρος, τη Μακεδονία και τα Μετέωρα, ενώ έχουμε συμπεριλάβει γυρίσματα στον Άγιο Νικόλαο στο Manhattan και στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: VERGI FILM PRODUCTIONS
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: FINAL POINT PRODUCTIONS
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ :
ΣΑΒΒΑΤΟ 11/11 |Ώρα: 20:00
ΜΕΡΟΣ 1Ο «Οι απαρχές»
Οι σύγχρονοι εικονογράφοι προσεγγίζουν την τέχνη των εικόνων και τις σημαντικές στιγμές της διαδρομής της.
ΣΥΝΟΨΗ
Οι απαρχές της εικονογραφίας, ως συνέχεια της ύστερης αρχαιότητας.
Τα Φαγιούμ, η μετάβαση από την αρχαιοελληνική, στην Βυζαντινή Τέχνη.
Η τεχνοτροπική και θεματική διαμόρφωσή της τέχνης των εικόνων.
Η περίοδος των Μακεδόνων, η Κομνήνεια περίοδος και η Παλαιολόγεια Αναγέννηση.
Η κορυφαία στιγμή της Βυζαντινής εικονογραφίας στο Πρωτάτο, στο Άγιον Όρος. Ο Εμμανουήλ Πανσέληνος.
Οι σύγχρονοι εικονογράφοι προσεγγίζουν την τέχνη των εικόνων και τις σημαντικές στιγμές της διαδρομής της.
Συμμετέχουν (με σειρά εμφάνισης): π. Λουκάς Ξενοφωντινός, Δημήτρης Χατζηαποστόλου, π. Σταμάτης Σκλήρης, Γιώργος Κόρδης, Ιόλη Καλαβρέζου, Παρασκευή Παπαδημητρίου, Δημοσθένης Αβραμίδης.
ΣΑΒΒΑΤΟ 11/11 Ώρα: 21:00
ΜΕΡΟΣ 20 «Το βλέμμα – Η Προοπτική»
O τρόπος που οι ίδιοι οι εικονογράφοι προσεγγίζουν το έργο τους.
ΣΥΝΟΨΗ
Με δεδομένο το λειτουργικό ρόλο της τέχνης των εικόνων, οι σύγχρονοι εικονογράφοι αναφέρονται στο νήμα που διατρέχει την παράδοση της εικονογραφίας.
Τα αισθητικά στοιχεία. Το φως, το χρώμα και η προοπτική, αλλά πρωτίστως ο ρόλος του εικονογράφου. O τρόπος που οι ίδιοι οι εικονογράφοι προσεγγίζουν το έργο τους.
Συμμετέχουν (με σειρά εμφάνισης): Μάρκος Καμπάνης, Γιώργος Κόρδης, π. Λουκάς Ξενοφωντινός, π. Σταμάτης Σκλήρης, Δημήτρης Χατζηαποστόλου, Δημοσθένης Αβραμίδης, Ιόλη Καλαβρέζου, Βασιλική Αργυροπούλου.
ΚΥΡΙΑΚΗ 12/11 |Ώρα: 20:00
ΜΕΡΟΣ 3Ο «Μετά την Άλωση»
Μεγάλοι καλλιτέχνες του κέντρου της αυτοκρατορίας έρχονται σε επαφή και παίρνουν στοιχεία από την τέχνη της αναγέννησης, τα οποία ενσωματώνουν στη βυζαντινή ζωγραφική.
ΣΥΝΟΨΗ
Ως το 1453 η Κωνσταντινούπολη ήταν το κύριο πολιτικό και καλλιτεχνικό κέντρο του βυζαντινού κόσμου. Μετά την άλωση, οι μεγάλοι καλλιτέχνες του κέντρου της αυτοκρατορίας μεταφέρονται πλέον σε ένα περιβάλλον διαφορετικό, πιο ασφαλές, αλλά ανοιχτό, όπως είναι αυτό της βενετοκρατούμενης Κρήτης.
Έρχονται σε επαφή και παίρνουν στοιχεία από την τέχνη της αναγέννησης, τα οποία ενσωματώνουν με πάρα πολύ δημιουργικό τρόπο στη βυζαντινή ζωγραφική. Δανείζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό το κιαροσκούρο της αναγεννήσεως και έτσι φτιάχνουν ένα πραγματικά καταπληκτικό δημιούργημα, προϊόν αυτού του διαλόγου, τη λεγόμενη Κρητική σχολή, η οποία ξεκινάει από τον 16ο αιώνα με βασικό εκπρόσωπο τον Θεοφάνη τον Κρήτα, ο οποίος έρχεται στον Ελλαδικό χώρο, στο πρώτο τέταρτο του 16ου αι. για να ζωγραφίσει τον Άγιο Νικόλαο τον Αναπαυσά.
Η αγιογράφηση στον Άγιο Νικόλαο τον Αναπαυσά αποτελεί το παλαιότερο επώνυμο έργο του αρχηγέτη της Κρητικής Σχολής. Ο Θεοφάνης φέρνει μια καινούργια άποψη για τα πράγματα και διαμορφώνει αυτό το οποίο γνωρίζουμε ως Κρητική σχολή στον Ελλαδικό χώρο, η οποία θα διαρκέσει για αρκετό χρονικό διάστημα και θα οδηγήσει σε έναν σταδιακό εκδυτικισμό της βυζαντινής ζωγραφικής, με την έννοια του ότι ζωγράφοι που ακολούθησαν αυτή την τεχνοτροπία, συνέχισαν να προσλαμβάνουν στοιχεία και να οδηγούνται προς μια πιο νατουραλιστική ζωγραφική.
Ο πρώτος που προσπάθησε να καταγράψει διεξοδικά και σε βάθος την παράδοση της εικονογραφίας, είναι ο Αγιορείτης μοναχός Διονύσιος ο εκ Φουρνά της Ευρυτανίας.
Η «Ερμηνεία της ζωγραφικής τέχνης» είναι πολύτιμη πηγή για την ιστορία, την τεχνολογία και την αισθητική της εικονογραφικής τέχνης. Έργο γραμμένο περίπου το 1728 με 1733, εκεί το χρονολογούν, οι ιστορικοί της τέχνης, από πληροφορίες τις οποίες έχουμε, και είναι ένας πλήρης οδηγός για έναν αγιογράφο.
Στις Καρυές, στην καρδιά του Αγίου Όρους, ο Παπαναστάσης, ζει στο κελί που έφτιαξε ο Διονύσιος εκ Φουρνά με τα χέρια του, πριν από τρεις αιώνες. Η ζωγραφική που ο Παπαναστάσης δημιουργεί, μας δίνει μιαν άλλη θέαση του κόσμου του.
Ο Νικος Χονδρογιάννης, ιστορεί με το χρωστήρα του το παρεκκλήσι και τους εξωτερικούς χώρους του κελιού Μαρουδά. Μια αναφορά και υπενθύμιση, της διαδρομής που ακολούθησε η εικονογραφία, τα χρόνια πριν την επανάσταση, πριν την έλευση των Βαυαρών, και τη δημιουργία του νέου Ελληνικού κράτους. Μια σύνδεση με το δρόμο που περπάτησαν ο Παγώνης κι οι Χιοναδίτες ζωγράφοι, στις εκκλησίες του Πηλίου.
Ο Παγώνης ήρθε στο Πήλιο από την Ήπειρο περίπου το 1800 και εγκαταστάθηκε στη Δράκεια. Είναι ένας από τους πολλούς τεχνίτες που ήρθαν από τα χωριά της Ηπείρου για να βρουν δουλειά. Η ζωγραφική του Παγώνη είναι μια τομή για τη μεταβυζαντινή ζωγραφική του Πηλίου, γιατί εισάγει σε μεγάλη έκταση στοιχεία του καιρού του.
Συμμετέχουν (με σειρά εμφάνισης): Δημήτρης Χατζηαποστόλου, Γιώργος Κόρδης, Παρασκευή Παπαδημητρίου, π. Σταμάτης Σκλήρης, Δημοσθένης Αβραμίδης, π. Αναστάσιος Νίκος, Χονδρογιάννης, π. Λουκάς Ξενοφωντινός, Μαρία Νάνου.
ΚΥΡΙΑΚΗ 12/11 Ώρα: 21:00
ΜΕΡΟΣ 4Ο “Ο Φώτης Κόντογλου – Η σύγχρονη εικονογραφία”
ΣΥΝΟΨΗ
Η Ναζαρινή τέχνη κυριάρχησε περίπου για έναν αιώνα, μετά την επανάσταση του 1821 και την έλευση των Βαυαρών.
Το δικό του δρόμο στην εικονογραφία, χάραξε ο Θεόφιλος, στις αρχές του 20ου αιώνα στο Πήλιο. Έφτιαξε ένα άλλο σύμπαν, αυτό της αθωότητας.
Η έλευση του Κόντογλου επέδρασε καταλυτικά στην εικονογραφία. Το ζωγραφικό σύνολο στο Παλαιό Δημαρχείο Αθηνών, αποτελεί το καλλιτεχνικό του μανιφέστο.
Ο Σπύρος Παπαλουκάς εμπνέεται από τη βυζαντινή εικονογραφία και τεχνοτροπία, την οικειοποιείται και την εκφράζει δημιουργικά, μέσω ενός γόνιμου διαλόγου με τα διδάγματα του εξπρεσιονισμού.
Ο πιο δημιουργικός μαθητής του Κόντογλου, ήταν ο Ράλλης ο Κοψίδης, άφησε ένα εξαιρετικό έργο, διαμορφώνοντας στις συνθέσεις του ένα γόνιμο διάλογο παρελθόντος και παρόντος, Δύσης και Ανατολής.
Με προσωπική ματιά, ο Παύλος Σάμιος επιχείρησε να βρει τη συνέχεια της ελληνιστικής και της βυζαντινής ζωγραφικής. Οι αγιογραφίες του προβάλλουν ως φιγούρες αρχετυπικές, που παραπέμπουν σε πρότυπα κλασικά κι απηχούν τη μνημειακότητα ελληνιστικής τοιχογραφίας.
Οι μεγάλοι ζωγράφοι, που τόλμησαν τις καίριες τομές στη νεοελληνική εκκλησιαστική τέχνη του 20ού αιώνα, είναι καλλιτέχνες που δικαιώνονται με το πέρασμα του χρόνου, αλλάζοντας όχι απλώς την εικονογραφία, αλλά τον ίδιο τον τρόπο με τον οποίο ο πιστός αντιλαμβάνεται την εκκλησιαστική τέχνη.
Ο διάλογος αυτός συνεχίζει ως τις μέρες μας στο εργαστήριο της Σχολής Καλών Τεχνών.
Τα έργα που για πολλούς μήνες δημιούργησε ο μοναχός Λουκάς στο εργαστήρι του στη μονή Ξενοφώντος, ταξίδεψαν στη Νέα Υόρκη, έφτασαν στον προορισμό τους: στο ναό του Αγίου Νικολάου, στο σημείο μηδέν, στο Μανχάταν.
Συμμετέχουν (με σειρά εμφάνισης): Γιώργος Κόρδης, Δημήτρης Χατζηαποστόλου, Παρασκευή Παπαδημητρίου, Δημήτρης Χατζηαποστόλου, π. Λουκάς Ξενοφωντινός, Δημοσθένης Αβραμίδης, Μαρία Νάνου, π. Σταμάτης Σκλήρης, Μάρκος Καμπάνης.
Διάρκεια κάθε ντοκιμαντέρ 45’
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: VERGI FILM PRODUCTIONS
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΟΙ: COSMOTE TV, ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Με την Υποστήριξη Ανώνυμου Χορηγού και του ΕΚΟΜΕ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: FINAL POINT PRODUCTIONS
ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ |Ώρα: 20:00
Προβολή της ταινίας «ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΝΕΡΟ»
Σενάριο – Σκηνοθεσία: ΠΑΝΟΣ ΚΑΡΚΑΝΕΒΑΤΟΣ
Διάρκεια 112’
Θα προηγηθεί τιμητική βράβευση του Σερραίου δημιουργού.
Μια πρωτοβουλία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών
Υπό την Αιγίδα της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών
Ο Πάνος Καρκανεβάτος (Σερραϊκής καταγωγής) είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες κινηματογραφιστές, με πολλές βραβευμένες ταινίες μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης. Η ταινία “ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΝΕΡΟ” έχει γυριστεί (όπως και πολλά από τα έργα του Καρκανεβάτου) σχεδόν αποκλειστικά στον νομό Σερρών.
«ΧΩΜΑ & ΝΕΡΟ» Η ιστορία ενός έρωτα που δεν έγινε αγάπη. ΣΥΝΟΨΗ Ο Νικόλας είναι λυράρης στις τελετές πυροβασίας, (αναστενάρια), της Μακεδονίας. Είναι νέος, αθώος, ακατέργαστος, ερωτευμένος. Θα τον προδώσει, θα φύγει. Ο Νικόλας θα βγει στον κόσμο, στην πόλη, στη νύχτα. Μακριά από τη ρίζα και την υπόστασή του. Εκεί όπου ανταλλάσσονται τα έσχατα αποθέματα της ύπαρξης, το σώμα κι η ψυχή. Θα συναντήσει την Ελένα, που έρχεται απ’τη Ρωσία, με προορισμό το Τορόντο. Εύθραυστη, ευάλωτη, μα αποφασισμένη. Οπλισμένη με την δύναμη της επιβίωσης. Δύναμη αδιαπραγμάτευτη. Ο Νικόλας κι η Κωνσταντίνα θα χαθούν. Όταν ξαναβρεθούν, τίποτε δεν είναι πια το ίδιο. Ο Νικόλας έχει περάσει στην αντίπερα όχθη. Θα τον πάρει πίσω, μαζί της, η Κωνσταντίνα. Εκεί που όλα παίρνουν την πιο απλή, την αναπόφευκτη και αληθινή τους όψη. Τίποτα λιγότερο, τίποτε περισσότερο από ΧΩΜΑ και ΝΕΡΟ. Σενάριο Σκηνοθεσία Μοντάζ ΠΑΝΟΣ ΚΑΡΚΑΝΕΒΑΤΟΣ Μουσική Γιάννης Αγγελάκας Γιώργος Χριστιανάκης Ασκληπιός Ζαμπέτας Μουσικοί Σωκράτης Σινόπουλος – Λύρα Κώστας Θεοδώρου – Νταούλι, Νέϊ Παραγωγή ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΕΤ1 ΠΑΝΟΣ ΚΑΡΚΑΝΕΒΑΤΟΣ CINERGON, GEOPOLY, MONIPOLY PRODUCTIONS Με την υποστήριξη του Eurimages ΗΘΟΠΟΙΟΙ Γιώργος Καραμίχος Φωτεινή Παπαδόδημα Λένα Κιτσοπούλου Βάσια Ελευθεριάδης Κατερίνα Καραγιάννη Μιχάλης Μητρούσης Δημήτρης Σιακάρας Νίκος Γεωργάκης Αλέξανδρος Μούκανος Γιώργος Κώνστας Ελένη Δημοπούλου Εφη Δρόσου Θόδωρος Τεκνετζίδης Ζαφείρης Κατραμάδας και ο Γιάννης Αγγελάκας Φιλική συμμετοχή Δήμητρα Χατούπη Θοδωρής Γκόνης και ο Γιώργος Εμιρζάς Διάρκεια 112 min. 35 mm – Έγχρωμη |