Το ξέρεις ότι υπάρχει επιτραπέζιο Αμφίπολη;

*ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ. Το κείμενο είναι του Παναγιώτη Σαββίδη. Δημοσιεύτηκε στο έντυπο Ser-Free τον Απρίλιο του 2016, στο τεύχος 40.

Ο τύμβος Καστά της Αμφίπολης έγινε… επιτραπέζιο παιχνίδι, που οι παίκτες του –σε ρόλο Κατερίνας Περιστέρη– καλούνται να διασώσουν τα πολύτιμα ευρήματα που απειλούνται από κατολισθήσεις στο μνημείο.

Η Αμφίπολη –όπως ονομάζεται το νέο παιχνίδι– βασίστηκε σε μια ιδέα της γνωστής εταιρείας παιχνιδιών Δεσύλλας, ενώ ο σχεδιασμός των μηχανισμών ανήκει στον γκουρού του είδους Ράϊνερ Κνίζια, ο οποίος σχεδίασε και την επιτραπέζια εκδοχή του «Άρχοντα των δαχτυλιδιών». Η γραφιστική επιμέλεια και η παραγωγή του παιχνιδιού έγινε από την εταιρεία Δεσύλλας, που στην 35χρονη πορεία της πρώτη φορά επιλέγει να κάνει …επιτραπέζιο, ένα σημαντικό αρχαιολογικό μνημείο της χώρας. «Αποφασίσαμε να κάνουμε παιχνίδι την Αμφίπολη, λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας της ανασκαφής, με στόχο να παρουσιάσουμε ένα σύγχρονο παιχνίδι που, εκτός από τη διασκέδαση, θα έχει εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές μας» μας λέει ο διευθυντής της εταιρείας κ.Αναστάσιος Δεσύλλας, σημειώνοντας πως η απήχηση που έχει ήδη το παιχνίδι από το κοινό, είναι θετική.

Το παιχνίδι κυκλοφορεί και σε… international version στις αγορές της Γερμανίας, Μεγάλης Βρετανίας, Η.Π.Α. κ.α. και τα σχόλια είναι θετικά, όπως τον περασμένο Οκτώβριο στην παγκόσμια έκθεση επιτραπέζιων παιχνιδιών στο Έσσεν της Γερμανίας. «Οι Γερμανοί γνωρίζουν από αρχαία ελληνική ιστορία και την Αμφίπολη, σε σχέση με τους Αμερικάνους που δεν ασχολούνται και πολύ με την ιστορία. Στο Έσσεν η “Αμφίπολη” συζητήθηκε έντονα και λόγω του δημιουργού της, που θεωρείται ο κορυφαίος του είδους και έχει φανατικό κοινό. Ήρθε κόσμος στο περίπτερο μας, για να παίξει αποκλειστικά την “Αμφίπολη” λόγω Κνίζια» σχολιάζει από την πλευρά του ο υπεύθυνος Μarketing & Εμπορίου της εταιρείας κ.Χρήστος Τζαφόλιας.

Πληροφοριακά η «Αμφίπολη» παίζεται από έναν έως τέσσερις παίκτες άνω των 10 ετών, που σκοπός τους είναι να συγκεντρώσουν όσα περισσότερα «ευρήματα»-πόντους, όπως αμφορείς, ψηφιδωτά και αγάλματα πριν καταστραφεί η πύλη του Τύμβου. Στο παιχνίδι δεν υπάρχει ζάρι ούτε χρονομετρητής και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια. Κερδίζει ο παίκτης που θα συγκεντρώσει τα περισσότερα «ευρήματα»-πόντους, κάτι που στη διεθνή ορολογία ονομάζεται set collection.

Η εταιρεία ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ως τυπογραφείο από τους γονείς του κ.Δεσύλλα. Το πρώτο επιτραπέζιο παιχνίδι που κυκλοφόρησε η εταιρεία ήταν ένα μικρό επιτραπέζιο εκπαιδευτικό παζλ, που πήγε πολύ καλά στην αγορά. Σήμερα η εταιρεία αριθμεί περισσότερους από 100 τίτλους  επιτραπέζιων παιχνιδιών (εκπαιδευτικά, γνώσεων, στρατηγικής, με κάρτες, με ζάρια, party games που είναι και τα δημοφιλέστερα κ.α.).  Διαχρονικά στις πρώτες θέσεις της εταιρείας φιγουράρουν το «Πως. Πότε. Γιατί», το πρώτο trivial games στη χώρα μας, το «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα» και ο κλασικός «Γκρινιάρης».

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

error: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή. Ευχαριστούμε.