Δωρεάν Σεμινάριο θεατρικού παιχνιδιού & αυτοσχεδιασμού

Σάββατο 8 Οκτωβρίου, 17:30 

Στο θεατράκι της Αίνου πίσω από το 9ο δημοτικό σχολείο Σερρών
Ιδέα-υλοποίηση: Βασιλική Δαλίσκα, ηθοποιός
Στον Α΄κύκλο του σεμιναρίου μας απασχόλησαν οι έννοιες παρατήρηση- μνήμη- ενδιαφέρον.
Στον Β΄κύκλο θα ασχοληθούμε με τις έννοιες σωματική ενέργεια -ψυχική διάθεση- συνθήκη.
Όποιος θέλει να ενισχύσει τον άνεργο Σερραίο ηθοποιό μπορεί να συνδράμει ως φίλος στο κουτί που θα υπάρχει…. μετά από αξιολόγηση του ως προς την ποιότητα, χρησιμότητα και χρήση, στη θεατρική σκηνή και στην καθημερινή μας ζωή, των θεμάτων που εξετάσαμε κατα τη διάρκεια της/των συνάντησης/σεών μας.
Η θεατρική παιδεία γενικότερα και ειδικότερα το θεατρικό παιχνίδι, αγαπημένη, των ηθοποιών, μέθοδος προσέγγισης της δραματικής τέχνης, έχουν ενταχθεί σε
-ψυχοθεραπευτικές διαδικασίες εμψύχωσης και ενδυνάμωσης για ανθρώπούς που έφεραν ψυχικά τραύματα και
– πλεον ερευνάται από εκπαιδευτικούς η χρήση τους ως εργαλείο στην μεθοδολογία της διδακτικής των γνωστικών αντικειμένων της προσχολικής & α΄βάθμιας εκπαίδευσης.
Τα οφέλη της θεατρικής παιδείας & η μέθοδος του θεατρικού παιχνιδιού:
Ενίσχυση των σχέσεων των μελών μιας ομάδας, καλλιεργείται η δημιουργική σκέψη, η επινοητικότητα και πρωτοβουλία, βελτιώνεται η διδασκαλία, συμβάλλουν στην κοινωνική και πολιτιστική εμψύχωση, στην αυτοεκτίμηση, αυτοβοήθεια, στην κοινοτική συμμετοχή, στην προώθηση της ποιοτικής ψυχαγωγίας, … και όλα αυτά με τρόπο διασκεδαστικό κι όχι επώδυνο.
Είμαι σίγουρη ότι μπορεί να εφαρμοστεί στη διαδικασία μαθητείας της Β΄βαθμιας ακόμα και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης!
Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ερευνητικά και πρακτικά : στις Ανθρωπιστικές & Κοινωνικές Επιστήμες, στις Επιστήμες της Αγωγής, στις Επιστήμες της Τέχνης και στις Επιστήμες Τουρισμού (μέσω συνεργασιάς με ειδικούς της κάθε επιστήμης) για την βελτίωση και προώθηση του πολιτισμού, τουρισμού, της κοινωνικής πολιτικής μέριμνας & των δομών, μιας οργανωμένης κοινωνίας !!
Ευελπιστούμε στο μέλλον να αναγνωριστεί η σπουδαιότητα του ρόλου τους στην κοινωνία και τον πολιτισμό -όχι μόνο από τους συμπολίτες μας που ήδη έχουμε την υποστήριξή τους- αλλά και από τους αρμόδιους υπουργούς και βουλευτές, ώστε να αποδωθεί ο ανάλογος σεβασμός σ΄ αυτούς που υπηρετούν ΧΡΟΝΙΑ το θεατρικό παιχνίδι δηλαδή τους ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ Δραματικών σχολών με ειδικότητα (κατεύθυνση) στην ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ώστε να απορροφηθούν στους ανάλογους με το γνωστικό τους αντικείμενο χώρους εργασίας.
Δηλαδή σε ερευνητικά πανεπιστημιακά προγράμματα, στο μαθήμα της θεατρικής αγωγής στην Α΄ βαθμια εκπαίδευση,
να επανενταχθεί το μάθημα της Θεατρικής παιδείας στην Β΄ βάθμια,
σε κοινωνικές δομές όπως κέντρα ψυχικής υγείας, επανένταξης τοξικομανών, σωφρονιστικά ιδρύματα, συμβουλευτικά κέντρα γυναικών, προσφύγων, παιδικής προστασίας, προστασίας ηλικιωμένων, δημιουργικής απασχόλησης.
Να δημιουργηθεί ειδικός τομέας ψυχαγωγίας & δημιουργικής απασχόλησης (να μην χρειάζεται να το κάνουν οι νοσοκόμες) σε δημόσια νοσοκομεία παιδιών με ανίατες αρρώστιες & σε δημόσια γηροκομεία.
Να δημιουργηθούν καλλιτεχνικές επιτροπές εύρεσης πολιτιστικών προγραμμάτων & εποπτείας, σε τμήματα πολιτισμού σε κάθε Δήμο και Νομαρχία, για την επαλήθευση των κριτηρίων ποιότητας & ενίσχυση της διαφάνειας καλλιτεχνικων δράσεων, θεατρικών -μουσικών παραγωγών, δημόσιων πολιτιστικών οργανώσεων – εκδηλώσεων, φεστιβαλ, θεαμάτων.
Ιδέες υπάρχουν λοιπόν! Εφικτές υλοποιήσιμες και κυρίως αναγκαίες για μια οργανωμένη και πολιτισμένη κοινωνία.
Περιμένουμε υπομονετικά την κινητοποίηση της πολιτικής βούλησης από τους ιθύνοντες σε όποια μορφή διοίκησης.

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

error: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή. Ευχαριστούμε.