Η μεγάλη γιορτή για τα 50 χρόνια μηχανοκίνητου αθλητισμού στις Σέρρες

Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού πρόκειται να πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου στο Ξενοδοχείο Elpida resort στις 18:30

1975, συμμετοχή του Τάσου Χανλίογλου στο Rally Φίλιππος ως σερραϊκό πλήρωμα με τον Χαβαλέ Παναγιώτη

1997, ο Τάσος Χανλίογλου ετοιμάζεται να δώσει εκκίνηση στον πρώτο αγώνα Super Motard στην Ελλάδα

Ο Τάσος Χανλίογλου, ο άνθρωπος που γέννησε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην πόλη μας και συνέβαλε καθοριστικά στην άνθισή του, μιλά στο Ser-Free.

«Στο λυκόφως του 1974 στην τότε ταβέρνα του “Φούντα” και παρουσία ομηγύρεως πέντε φίλων ανακοίνωνα την πρόθεσή μου και ζητούσα την υποστήριξη των στη δημιουργία φορέως με κύριο αντικείμενο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ήδη κατά τη διάρκεια του φοιτητικού διαστήματος στη Θεσσαλονίκη (1969-1972) η εμπλοκή μου με τον χώρο σιγούρεψε την παρέα ότι η επιθυμία μας θα γινόταν πράξη. Να γίνουμε δηλαδή η αφορμή ιδρύσεως της δικιάς μας Λέσχης Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας Σερρών. Έτσι στην ουσία γέννησα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στις Σέρρες με την αμέριστη και ανιδιοτελή συμπαράσταση των άλλων πέντε “προϊδρυτών” όπως και πολλών άλλων στη συνέχεια. Αν και οι έξι ήμασταν στις αρχές της επαγγελματικής μας καριέρας, εντούτοις αφιερώσαμε χρόνο ατελείωτο και υπέρογκα ποσά χρημάτων για την εποχή και το είδος των δραστηριοτήτων. Μέχρι τον Μάρτιο του 1975 είχα συγκεντρώσει συνολικά 23 ταυτότητες και αντίστοιχες υπογραφές κατ’ απαίτηση του Πρωτοδικείου. Στις 25 Απριλίου του ’75 παρέλαβα περιχαρής το πρώτο καταστατικό του επίσημου πια φορέως με βούλα και υπογραφή. Το καταχωρήσαμε πρωτίστως βαθιά στην ψυχή μας. Οι γνωριμίες μου μας επέτρεψαν γρήγορα να οργανώσουμε και τον πρώτο αγώνα Δεξιοτεχνίας στον χώρο του παλιού παζαριού. Διατέλεσα πρόεδρος έως ότου οι επιχειρηματικές δραστηριότητες όλων μάς αναγκάσουν να παραδώσουμε σε άξια χέρια πολλών άλλων διοικήσεων κρατώντας ασβέστη την ιδέα μας και τη φλόγα. Η συμμετοχή μας όπου χρειάστηκε ήταν άμεση και ιδιαίτερα στον αγωνιστικό στίβο των αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών όπως και των νέων ιδεών πανελληνίως. Με αποκορύφωμα την ιδέα μου να κατασκευάσουμε αυτοκινητοδρόμιο στις Σέρρες, στο οποίο οργάνωσα τους πρωτότυπους για Ελλάδα αγώνες Endurance. Κύλησε πολλή βενζίνη και λάδι στους αγωνιστικούς δρόμους με τον χρόνο να ακολουθεί το αδυσώπητο ξεφύλλισμά του. Πέρασαν 50 χρόνια από την όμορφη βραδιά της γέννας. Οι Σέρρες αποκτούσε αλλά και έχανε κατά καιρούς τον τίτλο της Μέκκας του μηχανοκίνητου αθλητισμού οργανώνοντας ό,τι έβαζε ο νους μας και άντεχε η τσέπη μας. Όπως το βράδυ του 1974 κατέθεσα την πρόθεσή μου να ιδρύσουμε δικιά μας λέσχη (δεν είμαι βέβαιος αν μπορώ να μεταδώσω τα συναισθήματα), έτσι και τώρα δήλωσα ότι είναι μεγάλη ευκαιρία να γιορτάσουμε τα 50 χρόνια μηχανοκίνητου αθλητισμού στις Σέρρες. Ήδη η αίθουσα κλείστηκε (Ξενοδοχείο Elpida resort) για 30 Οκτωβρίου και ώρα 6:30. Η ανταπόκριση όχι μόνον του κόσμου των αγώνων και των ανάλογων και πολλών φορέων στον νομό αλλά και των φίλων του σπορ είναι τεράστια. Θα αποτελέσει τη μεγάλη ευκαιρία να βρεθούμε πάλι, μετά από πολύ καιρό, από κοντά να δούμε εικόνες του παρελθόντος να παρελαύνουν μπροστά στα μάτια μας και βέβαια να τιμήσουμε τους “προϊδρυτάς” και τους τελικούς “ιδρυτάς” -που από 23 μείναμε 17- και όσους και όσες συνέβαλαν με τον τρόπο τους στην ανάπτυξή του. Τη γιορτή μας θα τιμήσουν 4 διαπρεπή άτομα του χώρου των αγώνων. Τις εκπλήξεις τις αφήνω για τη βραδιά της γιορτής. Καλεσμένοι όλοι και όλες, ει δυνατόν με τα εγγόνια σας…»

1976, ο Τάσος Χανλίογλου προπονείται εκτός δρόμου

1976, ο Τάσος Χανλίογλου σε αγώνα στον Ελαιώνα Σερρών

Οι προσκεκλημένοι της εκδήλωσης

– Χρήστος Αραμπατζής (Θεσσαλονίκη): Πολύ-πρωταθλητής Ελλάδος στο moto cross με συμμετοχές στην Ευρώπη. Συμπαραστάθηκε την πόλη μας με πολλούς τρόπους στους αγώνες, καθώς τυγχάνει η καταγωγή του να είναι σερραϊκή.

– Κώστας Κυρίτσης (Θεσσαλονίκη): Πρωταθλητής Ελλάδος στο Καρτ και αργότερα στη Formula 3. Συμβούλεψε στη σχεδίαση της πίστας καρτ και του αυτοκινητοδρομίου.

– Βασίλης Ορφανός (Αθήνα): Πρωταθλητής Ελλάδος στο Enduro με 6 συμμετοχές στο ενεργητικό του στο Paris Dakar και σε μια νικητής στα 400cc. Υποστηρίζει ως πρεσβευτής τη μηχανοκίνητη δράση των Σερρών.

– Διονύσης Χοϊδάς (Αθήνα): Μηχανολόγος μηχανικός, εκδότης δύο περιοδικών ειδικού τύπου επιπέδου Πολυτεχνείου, σχεδιαστής τμημάτων αυτοκινήτων και υποστηρικτής με την εμπειρία του των μεγάλων αγώνων που οργανώθηκαν στις Σέρρες.

* Η εκδήλωση-γιορτή θα τελεστεί υπό την αιγίδα του Δήμου Σερρών και της Αντιπεριφέρειας.

Τάσος Χανλίογλου who-is-who

Γεννήθηκε και ζει στις Σέρρες. Σπούδασε ηλεκτρονικός μηχανικός στο Μικρό Πολυτεχνείο (Θεσσαλονίκη). Στη συνέχεια έγινε κάτοχος πολλών άλλων πτυχίων και πιστοποιήσεων. Δραστηριοποιήθηκε στην ελεύθερη αγορά με πλήθος αντικειμένων. Αγάπησε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό από μικρός και τον υπηρέτησε με πάθος. Το 1975 ίδρυσε τη Λέσχη Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας Σερρών (ΛΑΜΣ). Το 1994-95 πρωτοστάτησε στην ίδρυση του θεσμού των ιστορικών οχημάτων στις Σέρρες. Συνετέλεσε επίσης στη συγγραφή του νόμου περί ιστορικών οχημάτων. Το 1997 οργάνωσε αγώνα μοτοσυκλετών Supermotard στην πίστα καρτ, αγώνας που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στη συνέχεια έγινε θεσμός. Στην ίδια πίστα οργάνωσε -για πρώτη φορά στις Σέρρες- αγώνες Drift και χρονομετρημένα, οι οποίοι επίσης καθιερώθηκαν. Το 1999 ίδρυσε νέο φορέα, το Drasis Racing Club, και για 15 περίπου χρόνια οργάνωνε στο αυτοκινητοδρόμιο τους πλέον πολύωρους αγώνες ταχύτητας (Endurance) στην Ελλάδα, «Τα 1000 χλμ των Σερρών» με αυτοκίνητα και «Οι 6 ώρες των Σερρών» με μοτοσυκλέτες. Επίσης για πρώτη φορά δημιούργησε το κύπελλο ταχύτητος αυτοκίνητων και μοτοσυκλετών Β’ Ελλάδος. Τελευταία διατελεί προεδρεύων της «Πολιτιστικής Ομάδος Σερρών». Ευτύχησε να ζήσει την υλοποίηση πολλών του ιδεών. Συμμετέχει στα κοινά από εσωτερική ανάγκη προσφοράς. Τα τελευταία χρόνια η ζωή του γεμίζει παραγωγικά και δημιουργικά με την ενασχόληση με τη συγγραφή, τη φωτογραφία και τη δημοσιογραφία.

1975, 1ος αγώνας Moto Cross στον Ελαιώνα Σερρών

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

error: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή. Ευχαριστούμε.